sâmbătă, 12 martie 2011

Lucruri împrumutate

   Text devoţional   ~2Împăraţi 6:1-7~

  I. Introducere:
  A. Câţi dintre voi ştiu cum e să ai un topor slăbit pe coada de lemn? E un lucru foarte neplăcut şi inutil. 
  B. Oamenii din timpurile biblice ştiau şi ei acest lucru. Gândiţi-vă la ucigaşul fără voie care a trebuit să-şi caute refugiul în altă cetate.
  C. Din ce era făcut fierul toporului? Metal –ceva cu siguranţă mai greu decât apa.
  D. Ne e cunoscut sentimentul atunci când vedem ceva dispărând în apă. 

  II. Lecţii pentru cei care împrumută de la alţii:
  A. Fii mai atent cu obiectul împrumutat decât cu propriile lucruri.
 1. Omul din istoria biblică a avut o atitudine corectă. Ar fi putut să spună: „Cel puţin nu era al meu.”
 2. Poate că părinţii sau fraţii şi surorile tale mai mari folosesc anumite lucruri pe care le împrumută.
 3. Suntem responsabili pentru ceea ce împrumutăm ~Proverbe 22:7~.
  B. Trebuie să ştii ce să faci în caz că se întâmplă vreun accident ~Exod. 22:14~.
 1. Chiar dacă suntem atenţi, accidentele se pot întâmpla.
 2. Ce am vrea ca ceilalţi să facă dacă noi am fi cei care împrumută altora?
 3. Putem lua în calcul două opţiuni:
       a) Înlocuim lucrul deteriorat cu altul nou cumpărat.
       b) Îl reparăm şi-l dăm înapoi exact în starea în care l-am luat.
 4. Orice am face, trebuie să fim cinstiţi cu persoana care ne-a împrumutat obiectul  şi să ne asigurăm că e perfect mulţumită de starea în care îi înapoiem lucrul împrumutat.
  C.  Asiguraţi-vă că obiectul este înapoiat în mod prompt.
 1. Cu siguranţă nu am intenţionat să-l reţinem, dar e posibil să uităm de el. 
 2. Amintiţi-vă că persoana care v-a împrumutat lucrul respectiv s-ar putea să aibă şi ea nevoie de el.
 3. Poate că ne-ar ajuta să ne gândim că l-am închiriat cu ziua.
  D. Să avem un comportament responsabil atunci când împrumutăm de la anumite firme.
 1. Felul în care folosim echipamentul lasă o mărturie despre Hristos.
 2. Unii oameni cumpără o asigurare pentru obiectul respectiv ca să-l poată folosi în mod neglijent, fără a fi făcuţi responsabili pentru aceasta. Creştinul nu face aşa ceva!
  
  III. Lecţii pentru cei care împrumută altora.
 A. Dumnezeu aşteaptă ca noi să împrumutăm cu bucurie.
 B. Amintiţi-vă de momentele în care am fost ajutaţi şi noi de alţii care şi-au împărţit lucrurile cu noi.
 C. Împrumutând, avem ocazia să învăţăm a lucra împreună.
  IV. Concluzie 
 A. Trebuie să dovedim responsabilitate faţă de propriile lucruri precum şi faţă de cele pe care le împrumutăm. Dacă suntem atenţi, ne va fi mai uşor să folosim cu grijă obiectele altora.
 B. E ruşinos când alţii ezită să ne împrumute anumite lucruri de teamă că le-am putea strica!
                                                                                     ~Merlin Moyer~

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu