miercuri, 2 februarie 2011

Ce greşeli fac?

     ''Cuvintele înţelepţiilor (trebuie) ascultate în linişte'' ~Eclesiastul 9:17~
     Este corect şi înţelept să te întrebi: ''Ce greşeli fac?'' Un lider scrie: ''Nu m-am gândit la ce ar putea fi greşit. Am crezut că ''drumul cel bun'' este lipsit de greşeli. Nu am fost conştient de greşelile pe care mi le-am făcut mie sau altora. Nu învăţan din greşelile mele. Dacă doresc să devin un lider mai bun, trebuie să nu mai fac greşeala de a nu mă întreba care sunt greşelile mele''. Nu câte greşeli faci contează; ci cât de des faci aceeaşi greşeală. Dacă vrei să transformi greşelile tale în avantajul tău:

      (1) Recunoaşte-ţi greşelile. Dar de ce nu o facem?
        ¤ Mândria: avem o imagine de promovat;
        ¤ Nesiguranţa: valoarea noastră se bazează pe faptele noastre;
       ¤ Încăpăţânarea: mai degrabă am da cu undiţa într-o baltă fără peşte decât să renunţăm la pescuit.
     Iată o ştire de ultimă oră: oamenii îţi cunosc deja greşelile. Când le recunoşti, ei nu sunt surprinşi, ei se simt uşuraţi: Ei spun: ''Uau! Ştie. Acum nu mai trebuie să ne prefacem.!''

     (2) Acceptă greşelile ca fiind preţul progresului. Învaţă să vezi eşecul ca pe o parte sănătoasă şi inevitabilă a succesului. Nimic nu este perfect în viaţă - nici măcat tu! Aşa că obişnuieşte-te cu ideea aceasta!

    (3) Străduieşte-te să înveţi din greşeli. Când încerci să eviţi eşecul cu orice preţ, nu înveţi niciodată şi ajungi să repeţi aceleaşi greşeli la nesfârşit. Cei ce sunt dispuşi să înveţe din eşecurile lor nu le vor mai repeta. Autorul William Saroyan a remarcat: ''Din succes obţinem foarte puţină înţelepciune.''

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu