duminică, 6 februarie 2011

Sunt oamenii buni??

     Când am devenit creştin, mă aflam într-o dilemă. Biblia îmi spunea: ''Nu este nici unul care să faca binele, nici măcar unul'' ~Romani 3:12~. Şi totuşi eu cunoşteam atât de mulţi oameni buni. Problema este că definiţia lui Dumnezeu despre ce înseamnă un om ''bun'' era diferit faţă de definiţia mea. Putem spune că un om e ''bun'' pentru că nu mai fură şi şi-a schimbat modul de a trăi; găndim că a fi ''bun'' este aproape de a nu fi rău. Definiţia lui Dumnezeu pentru bine este perfecţiunea - în gând, în vorbă şi în faptă.
     Milioane de oameni religioşi se luptă pentru a face binele, crezând că în acest fel vor merita intrarea în rai. În esenţă, încearcă să-şi agonisească intrarea în viaţa veşnică oferindu-şi faptele bune lui Dumnezeu în schimb. În Ziua Judecăţii însă aceste fapte nu vor fi privite ca preţ pentru cumpărarea vieţii veşnice, ci ca o încercare destabilită de a mitui pe Judecător ca să uite de crimele săvârşite împotriva legii Sale.
     Cunoşti pe cineva care a fost ''bun''? Maica Tereza a fost bună? Nu, întrucât a spus că avea nevoie de Isus Hristos ca Mântuitor. Asemeni nouă, a trebuit să-şi recunoască păcatele, se se lepede de ele (să se pocăiască). Ce am putea spune despre Mahatma Ghandi? A fost bun? Nu, căci şi el a spus: ''E un chin continuu pentru mine faptul că sunt atât de departe de El, Cel pe care-L ştiu că este însăşi viaţa şi fiinţa mea. Ştiu că ticăloşia şi slăbiciunea mea mă depărteză de El.'' Mathama Ghandi şi-a recunoscut păcatele. Probabil singura persoană bună pe care o poţi găsi, eşti tu însuţi. Într-adevăr, ceea ce facem când susţinem că sunt o mulţime de oameni buni este că încercăm să ne justificăm propriile păcate. .Permite-mi să stau de vorbă cu nevasta bărbatului care pretinde că este desăvârşit; sunt convins că ea îmi va spune adevărul.
                                                                  Ray Comfort – ‘Dumnezeu nu crede în atei’

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu